Forside Aktuelt Svinndal skole

Oppdatert: 05.01.24

Svinndal skole; med plass til alle og blikk for den enkelte! Vakkert plassert i kulturlandskapet, midt i bygdas hjerte, sør-øst i kommunen ligger Svinndal skole. Skolen er omgitt av flott natur med kirken som nærmeste nabo.

TILBAKE TIL ARTIKKEL OM SKOLE MED INNLOGGING TIL SKOOLER OG VISMA
MELD FRA OM SKOLEMILJØ VIA DIGITALT SKJEMA (NY FANE)

Om skolen

Mulighetene er mange! Skolen har umiddelbar nærhet til endeløse skogsområder med fine bade-, fiske- og kanovann. Vi har tilrettelagt lekeplass, utarbeidet av «Høyt og lavt», i nær-skogen, vi har ball-binge og stor fotballbane med ekte gress, vi har tufteløype og en bane for frisbeegolf der voksne og barn kan utfordre seg selv og hverandre.

Lokalmiljøet og skolen har et godt samarbeid og er sammen opptatt av å gjøre nærområdet til et trygt, aktivt og attraktivt miljø for elevene våre og alle andre som bor her.

Svinndal skole ble tatt i bruk i 1939 og har siden den gang vokst i flere etapper. Den ble betydelig utvidet i 1964 med skolekjøkken og flere klasserom. I 1997 kom 6-åringene og skolen ble igjen utvidet. Siste utbedring kom i 2021 og tok form av ny gymsal reist i massiv tre.

Svinndal skole logo

Logoen til Svinndal skole.

LES OM BYGGINGEN AV NY PUMPTRACK PÅ SVINNDAL SKOLE HER (NY FANE)

Svinndalveien 28
1593 Svinndal

Kontakt skolen

TELEFON SVINNDAL SKOLE: 969 49 953
E-POST SVINNDAL SKOLE: SVINNDAL.SKOLE@VALER.KOMMUNE.NO

Kontakt rektor, Nils Petter Bjerke

TELEFON REKTOR: 936 60 330
E-POST REKTOR: NILS.PETTER.BJERKE@VALER.KOMMUNE.NO

Kontakt saksbehandler, Hilde Unum

TELEFON SAKSBEHANDLER: 930 18 525

Svinndal skole.

Svinndal SFO

På Svinndal SFO jobber vi for å gi barna en meningsfull fritid med lek og aktiviteter, der barna får sunne måltider i et godt fellesskap. Vi har store uteområder som innbyr til uteaktivitet og utelek.

Åpningstider på SFO er hver dag fra 0700 til 1630.

SFO er feriestengt både i Jule- og Påskeuka, samt i uke 28 og 29 hvert år.

ARTIKKEL MED FELLES INFORMASJON OM SFO I VÅLER
Gymsalen til Svinndal skole

Gymsalen til Svinndal skole.

Kontakt SFO

TELEFON SFO: 952 31 634