Stab HR og administrasjon
Stab HR og administrasjon har mange ulike oppgaver og forvaltningsområder i Våler kommune
Stabens viktigste ansvarsområder:
- Sak/arkiv, åpning av post og kommunens epostmottak, journalføring og arkivering, rydding av arkivmateriale til bortsettingsarkiv, innsynshenvendelser
- lønn og tariff, lokal lønnspolitikk / seniorpolitikk, lønnsforhandlinger, godtgjørelser
- lov og avtaleverk innenfor personalforvaltning
- fraværsadministrasjon (registrering og refusjoner)
- arbeidstidsordninger, turnus, rådgivning på pensjonsområdet, omstilling, endringsarbeid, permisjonsreglement
- personalsaker, HMS, arbeidspolitikk
- inkluderende arbeidsliv, attføring, opplæring og kompetanseutvikling,
- rekruttering og tilsettinger, lærlingeordningen, praksisplasser
- sentralbord
- politisk møtesekretariat, kommunetv
- valg
- skjenke-, salg- og serveringsbevillinger
- tv-aksjonen
Lokalisering:
Staben er lokalisert i 1. etasje på Herredshuset.
Ledelse:
Stab HR og administrasjon har personalsjef Ann-Kristin Knudsen som leder. Send henne en epost
eller ring kommunens sentralbord

Kontaktpersoner:
Felles epostadresse for Stab HR og administrasjon er:
postmottak@valer.kommune.no
Ann Kristin Knudsen
leder Stab HR og administrasjon
Unni Sandem
konsulent
Anne Laila Kirkeng
arkivfaglig ansvarlig
Bjørn Stian Berglund Eldor
arkivar
Rita Larsen
sekretær
Hege Kubberud
sekretær
Gry Hege Strand
sekretær
Elin S. Johansen
sekretær
Susann Toverød
arkivar/møtesekretariat
Johanne Marie Olsen
lærling i kontor og administrasjonsfag