NAV Våler
Virksomhet NAV består av statlige NAV-tjenester, sosiale tjenester, boligkontor og tjenester knyttet til bosetting av flyktninger.
Lokalisering:
NAV Våler holder til på Våler herredshus og åpningstiden er kl. 09.00-15.00.
I alle kommuner er det etablert et NAV kontor. Kommunen og NAV (Arbeids- og velferdsforvaltningen) har avtalt hvilke kommunale tjenester kontoret skal tilby. Tjenesteinnholdet i et NAV kontor vil derfor kunne variere fra kommune til kommune.
Hovedmålene til NAV er:
- Flere i arbeid og aktivitet
- Færre på stønad
- Et velfungerende arbeidsmarked
- Rett tjeneste og stønad til rett tid
- God service tilpasset brukeren sine forutsetninger og behov
- En helhetlig og effektiv arbeids- og velferdsforvaltning
Flere muligheter i NAV!
NAV-kontorets hovedoppgave er å få flest mulig i arbeid og aktivitet, slik at de blir økonomisk selvforsørget, samt bistå de som trenger akutt hjelp i en nødssituasjon.
De fleste vil kunne få svar på det de lurer på via www.nav.no eller NAV Kontaktsenter på telefon .
Hva finner du digitalt:
Digitalt, via www.nav.no eller Ditt NAV, kan alle:
- Finne informasjon
- Sende søknader
- Se status på de fleste saker
- Skriv til veileder, og få svar
- Sende meldekort
Hva kan du få informasjon om via telefon:
Via telefon får du snakke med fagekspertise, og får nyttig og korrekt informasjon:
