Forside Aktuelt Signerte avtale

Signerte avtale

Oppdatert: 29.05.19

Tirsdag 28. mai signerte Våler kommune en avtale rundt ACT - Assertive Community Treatment.

ACT er en modell for å gi oppsøkende, samtidig og helhetlige tjenester til mennesker med alvorlige psykiske lidelser. ACT-teamet er tverrfaglig og har en teambasert tilnærming. Modellen er godt dokumentert og utprøvd i mange land med gode resultater, også i Norge. Moss ACT-team var det første ACT-teamet som ble etablert i Norge allerede i 2007

ACT-teamet samarbeider med aktuelle samarbeidspartnere rundt personenes individuelle behov både i kommunen og på Sykehuset. Teamet tilbyr også fellesaktiviteter for personene som får oppfølging av teamet. ACT-teamet i Nordre DPS driftes i samarbeid mellom Sykehuset Østfold klinikk for psykisk helsevern og kommunene Moss, Rygge, Råde, Våler, Askim, Eidsberg, Trøgstad og Skiptvet.

Her kan du lese mer om ACT:

Act1

Rådmann Petter Haugen, seksjonsleder i ACT-temaet Ida Marie Mørk Snopstad og avdelingssjef i Nordre DPS Ingmar Clausen med den signerte avtalen.