Forside Aktuelt Koronarelatert dødsfall

Koronarelatert dødsfall 16.08.2020

Oppdatert: 16.08.20

Våler kommune melder at kommunen har hatt et korona-relatert dødsfall 16.08.2020.

Ordfører Reidar Kaabbel bekrefter at en mann i 50-årene, som nylig hadde testet positivt for Covid-19, døde brått og uventet i sitt hjem i 08-tiden 16.08.2020. Hjerte-lungeredning ble igangsatt, men mannen ble deretter erklært død av lege på stedet. Avdøde hadde testet positivt for Covid-19 i forrige uke og hadde symptomer på korona-sykdom etter en reise i et land i Norden (tidligere grønt land). Kommunens kriseteam er aktivert.

Ordfører Reidar Kaabbel synes det er leit å høre at Våler har fått sitt første korona-dødsfall: - Jeg vil uttrykke min dypeste medfølelse med de pårørende og andre etterlatte i denne tunge stunden. Dette er veldig trist. Vi har mistet en innbygger, og vi har ingen å miste.

Reidar Kaabbel
Ordfører