Forside Aktuelt Augerød barnehage

Augerød barnehage

Oppdatert: 30.08.23

Augerød barnehage ligger fint til i Augerød boligfelt. Vi har kort vei til skog, turløyper, ballbane og Vansjø. Barnehagen har et godt samarbeid med Våk skole, særlig med tanke på overgang barnehage-skole.

INNLOGGING VISMA FLYT BARNEHAGE (NY FANE)
ARTIKKEL OM FORTESATTAPP - MIN BARNEHAGE
LES AUGERØD BARNEHAGE SIN ÅRSPLAN (NY FANE)

Om barnehagen

Augerød barnehage er opptatt av å skape en forutsigbar ramme i hverdagen med vekselvirking mellom lek, aktiviteter og bevegelse, næringsrike måltider og hvile. I periodene mellom måltidene og hvile, er det lek og tilbud av aktiviteter; som fysiske aktiviteter på grovmotorikken, utelek, turer og roligere aktiviteter som samling, høytlesning, spill og formingsaktiviteter. Gode planer for hverdagsaktivitetene, og systematisk inndeling av barn i mindre grupper bidrar til å skape trygghet og gode leke- og utviklingsmiljøer for barn.

I Augerød barnehage har vi fokus på lek, vennskap og et godt barnehagemiljø. Vi har et stort uteområde med variert terreng som innbyr til lek og motorisk aktivitet. Vi har fokus på et sunt kosthold som er i tråd med helsedirektoratets kostholdsråd. Vi serverer 3 måltider i barnehagen. Barnehagens personale har høy grad av kompetanse og engasjement for barna.

Velkommen til oss!

Augeroed barnehage med uteområde