Forside Aktuelt Sommeruka for barn i Våler 2024

Sommeruka for barn i Våler 2024

Oppdatert: 10.05.24

I uke 26 arrangerer V/S og Våler Kommune i samarbeid en aktivitetsuke for barn mellom 9 og 13 år. (f. 2015-2011) Dette er en uke med ulike aktiviteter, og den er helt gratis for barn i Våler.

Dette er en uke med ulike aktiviteter i Våler, barna kan melde seg på maks tre aktiviteter + Kickoffsenteret (dvs at alle må ha minst en fridag). Dersom det meldes på fire aktiviteter, vil en av disse bli slettet. For å delta på Kickoffsenteret må barnet ha minst en aktivitet, det går altså ikke ann å kun melde på fredagen.

NB! I år vil det være direkte påmelding, dvs, at det blir førstemann til mølla på alle aktiviteter, og ikke ønskeliste med påfølgende tildeling av aktiviteter slik som tidligere.

PÅMELDING TIL AKTIVITETER I SOMMERUKA

Beskrivelse av aktivitetene:

Aktivitetsdag i Svinndal (mandag): Ballspill og sommerleker, vi vil være inne og ute.

Klatring (man-ons (kl.9-12/kl.12-15)): Klatreinstruktører fra Fredrikstad Klatreklubb gir en introduksjon til klatring i fjellveggen bak Sperrebotn. Dersom det blir regn flyttes klatringen til Fredrikstad klatresenter.

Sykkelaktivitet (mandag): Vi sykler tur i Vålers ville skoger.

Golf (tir-tor): Instruktører på Mørk Golfbane gir en introduksjon til golf.

Skyteskole (tir-tor): Skyteopplæring på skytebanen på Fjeld med Moss og Våler Skytterlag. (NB! Kun for de som ikke har deltatt på skyteskole på Sommeruka tidligere. Alder 11- 13 år)

Friluftstur til Speiderhytta (ons): Tur med med friluftsaktiviteter

E-sport(man-ons-tor): Full dag med E-sport.

E-sport jentedag (tir): Full dag med E-sport - kun for jenter :)

Kajakk, kanopadling og bading i Vansjø (tir-ons-tor): Tur til Roos der vi vil ha bading og ulike aktiviteter. Vi har ledere med livredningskurs. Moss Kajakklubb stiller med instruktører.

Fisking (torsdag): Fisking i Vansjø (Roos)

Bading på Roos m/fotograferingskurs (torsdag): Liker du å ta bilder? Vestby og Våler fotoklubb lærer deg å ta bilder med speilreflekskamera. NB! Eget utstyr kreves.

4H-gården - Cupcake kurs (man-tir): Har du lyst til å lære og lage cupcakes? Da er denne aktiviteten noe for deg. Noe av det beste med cupcakes er å dekorere dem, ikke sant? Dagen gir deg muligheten til å lage og bruke kreativiteten din til å dekorere dem slik du ønsker.

Kunstner verksted (ons-tor): Kreativ dag med kunstnerne Ida Anstensrud og Astri Tonoian der alle ungene får prøve seg på modellering i leire, og en tegne/male-oppgave.

Sirkusskole (tir-ons-tor): Kom på kurs med Anna og Morten fra Plutselig Sirkus, og finn ut hva slags sirkusartist du er! Du får prøve deg på sjonglering, rockeringdans, akrobatikk, og å bygge menneskepyramider. Læringsglede og mestring står i fokus. Velkommen til et spennende sirkuskurs der vi skal leke, balansere, være elegante, kaste og ta imot, løpe, tulle, le masse og lære superkule sirkustriks.

Påkledning

Barna må ha med klær etter vær og egen mat alle dager, med unntak av fredagen.

Sommeruke 22

E-POST: SOMMERUKA@VS-IL.NO