Forside Aktuelt Sommeruka for barn i Våler 2023

Sommeruka for barn i Våler 2023

Oppdatert: 20.04.23

I uke 25 arrangerer V/S og Våler Kommune i samarbeid en aktivitetsuke for barn mellom 9 og 13 år. (f. 2014-2010) Dette er en uke med ulike aktiviteter, og den er helt gratis for barn i Våler.

Påmeldingsfrist 30.april 2023

Nå er det tid for påmelding til sommeruka for barn i Våler.

Påmeldingsfrist: 30.april 2023

PÅMELDING TIL AKTIVITETER I SOMMERUKA

Foresatte melder på egne barn.

På de fleste aktivitetene vil det være plass til et begrenset antall barn. Vi ønsker at flest mulig skal få anledning til å være med på minst en aktivitet. Du må derfor velge de aktivitetene du/barnet ønsker seg i en prioritert rekkefølge. Etter påmeldingsfristen vil du få tilbakemelding på hvilke aktiviteter du får delta på.

Aktiviteter i Sommeruka 2023 er:

Aktivitetsdag på Kirkebygden: Ballspill og sommerleker, vi vil være inne og ute.

Klatring:
Klatreinstruktører fra Fredrikstad Klatreklubb gir en introduksjon til klatring i fjellveggen bak Sperrebotn. Dersom det blir regn flyttes klatringen til Fredrikstad klatresenter.

Sykkelaktivitet:
Vi sykler tur i Vålers ville skoger.

Golf:
Instruktører på Mørk Golfbane gir en introduksjon til golf.

Skyteskole:
Skyteopplæring på skytebanen på Fjeld med Moss og Våler Skytterlag. NB! Barnet må ha fylt 9 år for å delta.

Kajakk, kanopadling og bading i Vansjø
: Moss kajakklubb stiller med instruktører.

Agility på Klypen:
Anledning til å ha med egen hund dersom den kan grunnleggende lydighet, ellers kan hund lånes.

Friluftstur til Speiderhytta:
Tur med med friluftsaktiviteter.

E-sport:
Full dag med E-sport.

4H-gården - Kokk i friluft:
Har du lyst til å lage noe annet en pølser med pølsebrød på bålet ute i naturen? Da er denne aktiviteten noe for deg. Denne dagen gir vi deg muligheten til å være «utekokk i friluft» og lage mat som passer på tur med familie og venner.

4H-gården -Steinhumlas liv – Humlesertifikat:
Humlene gjør en livsviktig jobb. De gjør oss en gratistjeneste når de bestøver (pollinerer) planter som gir oss mat, som for eksempel eple, kirsebær, blåbær, rips, solbær og mye mer. Hvordan vil Tacofredagen bli uten humla? Du lærer om at livssykelusen til dronninghumla, livet i humlebolet og vi går på Humlevandring. Hvilke humler finner vi? Vi bygger humlekasse.

4H-gården - Mat på takke: Maten er ikke rund som en kule, den er flat som en takke og panne. Du lærer å lage flat mat på takke. Du vil også lære litt om korn og hvordan mel blir til. Ja, faktisk få male ditt eget mel og valse havregryn.

Kunstner verksted: Kreativ dag med kunstnerne Ida Anstensrud og Astri Tonoian der alle ungene får prøve seg på modellering i leire, og en tegne/male-oppgave.

Fisking: Fisking i Vansjø med Svinndal Jeger og Fiskeforening.

Påkledning

Barna må ha med klær etter vær og egen mat alle dager, med unntak av fredagen.

Sommeruke 22

E-POST: GRETHE@VS-IL.NO