Forside Aktuelt Statsforvalteren i Oslo og Viken har lansert en chat om separasjon og skilsmisse

Oppdatert: 11.03.22

Snakk (chat) med oss om separasjon og skilsmisse. Chatten besvarer de mest vanlige spørsmålene om separasjon og skilsmisse for ektefeller som ønsker å gå fra hverandre.

Hvordan fungerer chatten og når kan jeg forvente svar?

Det er laget en liste på 100 spørsmål med generelle tilbakemeldinger som Statens servicesenteret skal kunne svare ut ved henvendelse på chatten. Kan de ikke svare deg, vil de sørge for at dine spørsmål blir videresendt til våre saksbehandlere.

Dine spørsmål vil bli besvart i kontortiden mellom kl. 08.00 – 15.45.

Når du tar i bruk chatten vil du bidra til at:

• vi øker tilgjengeligheten i normal kontortid til å gi veiledning og svare på spesielle spørsmål
  • vi reduserer telefonkøene til saksbehandler i åpningstiden
  • vi kan gi like svar på de mest stilte spørsmålene

Ektefeller som ønsker å gå fra hverandre, kan søke digitalt om separasjon og skilsmisse. Statsforvalteren behandler søknaden.

Mer informasjon om separasjon og skilsmisse og tilgang til søknader finner du her:

STATSFORVALTEREN.NO - SEPARASJON-OG-SKILSMISSE - CHAT

Kontaktperson hos Statsforvalteren i Oslo og Viken:
Hafeez Ahmed, seniorkonsulent

TELEFON: 22 00 35 85