Forside Aktuelt Nysgjerrig på boligutbyggingsplaner i Våler?

Nysgjerrig på boligutbyggingsplaner i Våler?

Oppdatert: 09.04.24

Kjære innbyggere og nysgjerrige personer fra kommunene rundt oss. Er du spent på hva som skjer i Våler kommune for tiden? Da er du hjertelig velkommen til vårt folkemøte den 18. april fra kl. 18:00 til 20:00 på Herredshuset i Våler.

Folkemøte på Herredshuset

Er du spent på hva som skjer i Våler kommune for tiden? Visste du at det finnes planer for utbygging av over 600 boliger i kommunen? Lurer du på hvordan det blir og hva som er tenkt videre med tanke på arealplan? Da er du hjertelig velkommen til vårt folkemøte den 18. april fra kl. 18:00 til 20:00 på Herredshuset i Våler. Her gir vi alle utbyggere mulighet til å presentere sine utbyggingsprosjekter og besøkende kan besøke stands i etterkant for å snakke med både utbyggere, plansjef og NAV. Vi inviterer deg til en spennende og informativ kveld hvor vi vil fortelle mer om en kommune i vekst.

18:00 - Velkommen ved Ordfører Reidar Kaabbel

18:05 - Arealplan med plansjef Anne Grete Øyehaug

18:15 - Private utbyggere presenterer sine prosjekter. Opplev mangfoldet av spennende utbyggingsprosjekter i våre områder. Hver utbygger får 5 minutter til å dele sine planer.

18:50 - NAV informerer om de virkemidlene de kan til rådighet i det boligsosiale arbeidet i kommunen. De vil da informere kort om startlån og ulike tilskudd til boligformål.

19.00 - Etter presentasjonene kan du besøke våre stands hvor representanter fra Våler kommune, private utbyggere og NAV (Husbankens virkemidler) vil være tilgjengelige for å svare på spørsmål og kunne gi informasjon og veiledning.

Det vil bli servert forfriskninger slik at du kan nyte noe å bite i, mens du utforsker og snakker med utstillerne.

Målet for dagen er å vise hvordan vi i Våler kommune møter veksten vi har hatt og som mest sannsynlig vil fortsette. Vi er også glad for å kunne vise oss som en kommune som er proaktive og positivt innstilt til utvikling. Vi har utfordret private utbyggere til å presentere seg selv slik at innbyggere og andre nysgjerrige kan se hvilke muligheter som ligger i den utbyggingsaktiviteten som skjer i bygda vår. Med utbygging av ny skole og flere ulike boligprosjekter så bør det kunne være noe spennende å få med seg for alle aldersgrupper, både for de som allerede bor i Våler og for potensielt nye innbyggere som ønsker å flytte til bygda vår.

Vi ser frem til å ønske deg velkommen til en kveld med engasjerende innlegg, inspirasjon og gode samtaler. Sammen for Ville, Vakre Våler

Tom Otterbekk

Fotograf: Tom Otterbekk