Forside Aktuelt IMDI på besøk i Våler

IMDI på besøk i Våler

Oppdatert: 04.05.23

IMDI (Integrerings- og mangfoldighetsdirektoratet) har nylig vært på besøk hos flyktningetjenesten.

NAV Våler og flyktningetjenesten fikk nylig besøk av divisjonsdirektør for DBK (divisjon bosetting og kvalifisering) i IMDI, Halwan Ibrahim, avdelingsleder for Avdeling systemforvaltning og regelverk, Anders Fyhn, avdelingsleder for Avdeling bosetting Kristian Mellingen og avdelingsleder for Avdeling kvalifisering og arbeidsliv, Benedicte Hollen.

De ønsket å høre om Våler kommunes erfaringer med bosetting, og hvordan kommunen jobber for å få deltakere i introduksjonsprogrammet inn i arbeid og kvalifisering. Det var derfor veldig hyggelig at de lot seg imponere av den gode jobben som gjøres i vår kommune. Kommunedirektør Ivar presenterte Våler kommune og NAV leder Anita presenterte hvordan vi jobber med flyktningene.

Flyktningeavdelingens Izet og Neslihan gav verdifulle tilbakemeldinger på hvilke grep som vi har lykkes godt med, men også det utfordringsbilde som vi ser. Med godt samarbeid på tvers, med økt samarbeid med frivilligheten og med god involvering av resten av lokalsamfunnet så lykkes vi med å lage gode individuelle løp for de som kommer flyttende til oss.

Bilde av besøkende fra IMDI til Nav

Besøk fra IMDI