Forside Aktuelt Gratis klima- og energirådgivning til boligeiere

Gratis klima- og energirådgivning til boligeiere

Oppdatert: 21.09.23

Gratis klima- og energirådgivning til boligeiere.

Våler kommune tilbyr frem til 31. desember 2023 gratis klima- og energirådgivning til sine innbyggere. Du får energianalyse av egen bolig, sameie eller borettslag på Energiportalen, digital befaring med energirådgiver og webinar om smarte klima- og energitiltak i egen bolig.

Rådgivningen skal bidra til at boligeiere, sameier og borettslag bruker energi mer effektivt og i større grad vurderer lokale fornybare energikilder som solenergi. En positiv effekt vil være lavere energibruk og strømkostnad. tillegg skal boligeiere få gode råd om ladeløsninger for elbil og støtteordninger.

Digital befaring med energirådgiver:

Du kan avtale en gratis befaring med en energirådgiver som vil kunne hjelpe deg med smarte klima- og energiløsninger tilpasset din bolig og egen økonomi. Et slik befaring har normalt en verdi på kr 2600,-. Merk at dette er et begrenset tilbud.

Det er begrenset antall plasser, så førstemann til mølla!

Gå til kalender på klimasmart.no for å bestille time:

BESTILL GRATIS RÅDGIVNINGSTIME PÅ ENERGIPORTALEN (NY FANE)

Energianalyse på nett

Verktøyet Energiportalen muliggjør objektiv nettbasert energianalyse av boligen din. Du får veiledning til hvordan den skal brukes. Gå inn på energiporatlen og søk opp din bolig.

LES OM WEBINAR PÅ KLIMASMART.NO (NY FANE)

Gratis og uforpliktende klima- og energirådgivning til folk og firmaer:

Hensikten er å motivere boligeiere til å redusere energibruken i egen bolig og ta klimavennlige valg. Dette gjøres gjennom bruk av energiportalen.no (på nett) og tilbud om digital befaring med en objektiv energirådgiver. Du kan blant annet få råd om:

• Elbillading
  • Etterisolering av vegger og tak
  • Bytting av vinduer og dører
  • Installering av varmepumpe
  • Solceller
  • Smart styring
  • Alternative energikilder
  • Støtteordninger fra Enova

Kampanjen er finansiert av Viken fylkeskommune og Klima Viken. Tjenestene og rådgivningen er levert av Energiportalen AS, Simenergi AS, Eeffy AS og Naturvernforbundet.

Har du spørsmål om kampanjen, kan de rettes til:

E-POST: POST@SIMENERGI.NO