Forside Aktuelt Friluftslivets uke 3. - 11 september 2022

Friluftslivets uke 3. - 11 september 2022

Oppdatert: 23.08.22

I Friluftslivets uke feirer vi norsk natur og friluftsliv gjennom en hel uke. Hele Norge inviteres til å bli med ut på tur!

I Friluftslivets uke inviteres alle i hele Norge til å bli med ut i naturen. Over hele landet kan du delta på spennende friluftslivsaktiviteter i regi av lokale lag og foreninger, organisasjoner, friluftsråd og kommunen der du bor.

Til alle lag og foreninger i Våler kommune som arrangerer aktiviteter:

Våler kommune ønsker at lag og foreninger i Våler kommune som arrangerer aktiviteter - legger ut disse aktivitetene i "Aktivitetskalender for Friluftslivets uke" slik at man kan melde seg på og delta på de forskjellige arrangementene.

For å legge ut de forskjellige arrangementene - klikk på linken:

AKTIVITETSKALENDER FOR FRILUFTSLIVETS UKE 2022
Natt i naturen header v2 1

Uka sparkes i gang med at hele Norge inviteres til å sove ute under #nattinaturen lørdag 3. september.

BLI MED PÅ NATT I NATUREN!

Friluftslivets uke

Friluftslivets uke har som mål å få flere ut i naturen, ha det gøy og skape flest mulig gode minner! Det er Norsk Friluftsliv og de norske friluftslivsorganisasjonene som står bak.

Friluftslivets uke har blitt arrangert siden 1993, og finner alltid sted fra første helg i september – hvert år. I 2021 ble det registrert over 1400 arrangementer i aktivitetskalenderen for uken.

I 2022 er Friluftslivets uke en del av Frivillighetens år.

NORSK FRILUFTSLIV - MEDLEMSORGANISASJONER
FRIVILLIGHETENS ÅR 2022

Hva skjer i mitt nærområde?

Besøk aktivitetskalenderen for Friluftslivets uke for å se hvilke arrangementer som foregår der du bor!
Klikk på linken:

AKTIVITETSKALENDER FOR FRILUFTSLIVETS UKE 2022

Nærfriluftsliv

Vi ønsker at enda flere skal få oppleve natur og friluftsliv – og bli kjent med utemulighetene der de bor. Denne uken kan du prøve nye turmål eller aktiviteter sammen med lokale lag og foreninger. Det kan være skog og fjellturer, sopp- og bærplukking, elvevandringer, naturstier, padleturer, klatring, speidertivoli, fugletitting, bålkos og pølsegrilling, felles overnatting i telt, turer til spennende historiske steder eller andre naturopplevelser.

Image00022 4 3 scaled 1

Fotograf: Jeanette Mortensen