Forside Aktuelt Åpning av nye fellesarealer på Våler sykehjem

Åpning av nye fellesarealer på Våler sykehjem

Oppdatert: 23.06.23

Vi er glade for å kunngjøre at den offisielle åpningen av våre nyoppussede fellesarealer på sykehjemmet har tatt sted i dag.

Ordfører, kommunedirektør og kommunalsjef var på plass sammen med pasienter, pårørende og ansatte.

Vi hadde en flott åpningsfest hvor vi ble servert rømmegrøt og spekemat til lunsj, og is med jordbær til dessert.

Microsoft Teams image 7

Ordfører holdt tale.

Microsoft Teams image 5

Deilig spekemat servert av vårt eget kjøkken.

Dette er et spennende øyeblikk for oss alle, da vi ønsker å skape et varmt og innbydende samlingssted for aktiviteter, hygge og fellesskap for våre pasienter, pårørende og ansatte.

Vår visjon for den nye stuen og kjøkkenet er å skape et sted der mennesker kan samles og dele øyeblikk av glede og trivsel. Vi ønsker at dette rommet skal være mer enn bare et funksjonelt område, det skal være en oase av ro og positiv energi. Det er her vi håper å se smilende ansikter, lyden av latter og historier som blir delt.

Microsoft Teams image 4

Et stort fint kjøkken hvor matlaging og baking kan bli en aktivitet for mange.

Vi ønsker å legge til rette for at pårørende kan føle seg velkomne og involverte i sykehjemmet. Vi forstår at deres støtte og tilstedeværelse er uvurderlig for våre pasienters velvære. Den nye stuen og kjøkkenet vil være et sted der de kan tilbringe verdifull tid sammen med sine kjære og oppleve øyeblikk av glede og samhørighet.

Sykehjem spisebord1

Stort spisebord som innbyr til felles måltider.

Sykehjem peis

Her kan man nyte en avslappende stund foran peisen.

Sykehjem stue1

Nye møbler med rett utforming for formålet.

Kommunestyret vedtok også 15 juni at vi skal bli med i konseptet Livsgledehjem.

Livsggledehjem er en sertifiseringsordning som går over to år, med påfølgende årlige sertifiseringer. Det er et systemverktøy som skal bidra til å ivareta beboeres sosiale, kulturelle og åndelige behov. Disse nye lokalene vil spille en viktig rolle i dette arbeidet.

Oppstart blir allerede til høsten.

Nå er vi også på Instagram #valersykehjem

Følg oss!