NAV IT - setter brukermedvirkning i fokus
NAV IT har vært på besøk både ved NAV Våler og ved Personalpartner i Moss i forbindelse med sitt innsiktsarbeid for produktutvikling. De ønsket brukernes stemme inn i deres utviklingsarbeid på digitale tjenester.
"Vi ønsker å prate med dere som bruker Navs tjenester for å forstå bedre hvordan de brukes og hvilke forbedringspotensial som finnes. Vi har snakket med veiledere som bruker systemene, og vi vil også snakke med dere om hvordan dere bruker og opplever NAVS tjenester samt oppfølging fra NAV", forteller Marthe til de fremmøtte. Hun er Produkteier for PO Arbeidsoppfølging og ledet workshopen. Ved NAV Våler var det samlet brukere med erfaring med NAV sine tjenester og alle bidro med sin stemme inn i dette arbeidet.

Marthe Paulsen Kathrud og Tom Stian Larsen fra NAV IT
Et utvalg at tiltaksdeltakere ved Personalpartner hadde samme dag vært med på en lignende workshop. Det ble gjennomført et fokusintervju som skulle belyste deltakernes erfaringer og samtidig være et dypdykk på jakt etter andre måter å forstå hvordan mottakere av NAV sine tjenester opplever og ønsker å bli møtt i sin relasjon til NAV. NAV leder Anita Rønning formidler at hun fikk mange viktige innspill på hvordan NAV Våler som lokalkontor også kan jobbe for å forbedre sine tjenester. Takk til alle som bidro med sine er erfaringer og innspill. Takk til NAV IT for at NAV Våler fikk være med å bidra inn i dette spennende arbeidet.