Forside Aktuelt Eldre ut på middag

Eldre ut på middag

Oppdatert: 01.10.21

Er du hjemmeboende og over 65 år? "Eldre ut på middag" i Våler er et GRATIS tilbud til deg som er 65 år og eldre - i perioden 14. september til og med 30. september 2021

Våler kommune ønsker å invitere hjemmeboende eldre som opplever ensomhet til en god og sosial måltidsopplevelse i sosialt lag med andre eldre.

Arrangementet er et samarbeid mellom Våler kommune, Frivilligsentralen/Bestemor Lillys kjøkken, Milligram, Den Sorte Havre Kafè og Gårdsbutikk, Helse- og sosialsenteret, Moss taxi og frivillige i Våler med støtte av Statsforvalteren i Oslo og Viken.

Formålet er å motvirke fysiske og psykiske konsekvenser av sosial isolasjon og legge til rette for at eldre igjen kan være en del av et sosialt fellesskap etter at vaksinasjonen mot koronainfeksjon er gjennomført.

Tilskuddsordningen er i tråd med satsingene i "Leve hele livet" som er den nasjonale kvalitetsreformen for eldre - hvor MAT OG MÅLTIDER er ett av fem innsatsområder.

Informasjon om arrangementet:

• Arrangementet starter på spisestedet - Frivilligsentralen, Milligram, Den Sorte Havre Kafè og Gårdsbutikk eller Helse- og sosialsenteret.
  • Arrangementet inkluderer middag med dessert og drikke og er GRATIS for deg som deltaker
  • Trenger du transport?
    Meld fra ved påmelding og du vil bli hentet hjemme av taxi og kjørt til og fra spisestedet - dette er også GRATIS
  • Det vil være egne verter tilstede ved arrangementet som skal bidra til en hyggelig atmosfære og bistå ved behov
  • Det er mulighet for å ha med ledsager hvis du trenger det

Dette er siste uke og noen arrangementer er fulle, men det er fortsatt ledige plasser:

Helse- og sosialsenteret:

• Tirsdag 28.09.21 kl 15.00
  • Torsdag 30.09.21 kl.15.00
Meny Eldre ut på middag uke 39 page 001

Våler Frivilligsentral (Svinndal):

• Torsdag 30.09.21 kl. 11.30 og kl.13.00

Meny:

Tirsdag 28.09.21:

• Bestemor Lilly mørk Bifflapskaus, serveres med flatbrød og rørte tyttebær
  • Dessert: Vanilje pannacotta
  • Drikke til maten og taxi til de som trenger det

Torsdag 30.09.21:

• Biff stroganoff m/ris, salat og dressing
  • Dessert: Sjokolade Mouse
  • Drikke til maten og taxi til de som trenger det

Milligram:

Mandag 27.09.21 kl. 13.00 og 15.00

Meny:

• Kjøttkaker eller fårikål

Slik melder du deg på:
Fyll i informasjonen under

1. Velg en eller flere arrangementer du vil delta på (først til mølla prinsippet)
  2. Du blir kontaktet hvis du IKKE får plass på arrangementet/arrangementene du har meldt deg på!
PÅMELDING TIL "ELDRE UT PÅ MIDDAG"

Trenger du hjelp til utfylling av skjema?

• Spør et familiemedlem eller en venn, eller få hjelp av andre til å fylle ut skjemaet for deg
  • Ring kommunetorget på tlf. 69 28 91 00 -
    mandag til fredag mellom kl.: 09:00-15:00

OBS! Det vil være arrangementer på ulike dager og steder i kommunen i perioden 14. september til og med 30. september

Vi oppfordrer alle til å «spre ordet» om arrangementene og eventuelt hjelpe de som har behov for det med påmelding.

Velkommen til et trivelig og velsmakende måltid!