Forside Aktuelt Utskrift av koronasertifikat

Utskrift av koronasertifikat

Oppdatert: 06.07.22

Koronasertifikat

Koronasertifikat er tilgjengelig på www.helsenorge.no for alle innbyggere med fødselsnummer eller d-nummer. Man må ha Bank-ID, Bank-ID på mobil eller tilsvarende får å logge seg på www.helsenorge.no.

Her vil du finne oppdaterte koronasertifikater, basert på vaksiner du har fått, gjennomgått koronasykdom og koronatester du har tatt hos helsepersonell.

Du kan også skrive ut koronasertifikatene dine hvis du ønsker å ha de i papirversjon, men dette er ikke nødvendig. Vi anbefaler at alle som kan bruke www.helsenorge.no gjør det.

WWW.HELSENORGE.NO

Koronasertifikat for ikke digitale brukere

Personer som ikke selv kan logge inn på Helsenorge kan få bistand til utskrift av koronasertifikat basert på test eller vaksine. Du vil få utskrift av koronasertifikatene tilsendt i posten, det er derfor viktig å bestille koronasertifikatene i god tid før du har behov for dem.

Beskrivelse av fremgangsmåte for å bestille koronasertifikat fra Helfo finner du her:

OM KORONASERTIFIKAT FOR IKKE DIGITALE BORGERE

Personer som ikke selv kan logge inn på Helsenorge kan få bistand til utskrift av koronasertifikat basert på test eller vaksine hos kommunen.

For å få utskrift av koronasertifikat basert på negativ test, forutsetter dette at du først har tatt en hurtigtest eller PCR-test.
Hurtigtest eller PCR-test kan tas på et privat legesenter eller hos egen fastlege.

Framgangsmåte for utskrift av koronasertifikat i Våler Kommune:

Tid for utskrift av koronasertifikat kan avtales på telefon:

Telefontid for å avtale utskrift og oppmøtested:

• Mandag til og med torsdag kl. 08.00 - 09.00.
  • Fredag er telefonen stengt.

NB! Uke 30 er det redusert åpningstid og telefonen er åpen kun tirsdag og onsdag kl. 08.00 - 09.00.

Huske å ta med legitimasjon

Covid19 6837938 1280