Forside Aktuelt Friluftsskolen 2023

Friluftsskolen 2023

Oppdatert: 01.08.23

Dette er et gratis feritilbud i nærmiljøet for barn og ungdom mellom 10 og 13 år i uke 32. Friluftsskolen i Våler er et samarbeid mellom Våler kommune og DNT Vansjø.

Mandag 7.- torsdag 10. august på Mellom Roos i Svinndal

Målet med Friluftsskolen er å gi barn og unge en lystbetont introduksjon til friluftsliv og legge grunnlag for varige friluftsvaner.

Påmelding

Det er de første 25 som melder seg på Friluftsskolen, som får plass. Forutsatt at de er i alderen 10 - 13 år og er bosatt i Våler kommune.

Fristen for påmelding er torsdag 3.august!

PÅMELDING
Friluftsskole i Våler Foto Bjørn Christensen DNT Vansjø

Foto: DNT Vansjø

Aktiviteter

Det blir mange morsomme aktiviteter tilpasset lokale forhold. Det blir en overnatting i løpet av disse dagene, de andre dagene varer det fra 09:30 til 15:00 (NB: torsdag varer det til 13.00). Eksempel på aktiviteter denne uka:

- Kanopadling
- Bading og vannaktiviteter
- Fiske, plukking av bær, sopp og urter
- Mat ute. Ulike båltyper
- Turbekledning, tursekk og turmat.
- Naturforming, naturlek, natursti.
- Bli-kjent aktiviteter, quiz, sette opp telt.
- Bruk av kniv og øks

Friluftsskolen vil gi barn og unge en fin introduksjon til friluftsliv og gleder ved naturen.

Foto: DNT Vansjø

E-POST: POSTMOTTAK@VALER.KOMMUNE.NO
MER INFO OM FRILUFTSSKOLEN (NY FANE)